Itaalia

**Rongi, metroo ja busside piletid Itaalias: ca 100.-
Hostelid, 3 ööd: 72.-

Transport & majutus kokku: ca 258.-

*koht autos – kuna tagasi lend maandus kell 20.55, siis Tartu suunas ei läinud vahepeal kuni kella 23-ni ühtegi bussi. Transpordi leidsin läbi Facebooki grupi Tallinn-Tartu-Tallinn, kus inimesed, kes oma autodega sel liinil sõidavad, pakuvad teistele kütuseraha eest küüti.
** Metroopiletid kehtivad teatud kohtades kuni 90 minutit, seega saab teekonda planeerides ühele piletile väga palju kasutust leida. Teiseks täpset kokkuvõtvat summat on raske öelda, sest kasutasin vaheldumisi nii kaardi- kui sularahamakset.

Oleks nüüd aeg rääkida, kuhu ma siis välja jõudsin!

Kuna esimesel õhtul maandus lennuk pisut enne südaööd Bergamo lennujaamas, pidasin kõige mõistlikumaks koheselt Milanosse sõita ning öö kesklinnas asuvas hostelis veeta. See maksis küll pisut rohkem kui teised (32 euri, koht 6-ses naiste toas), kuid kaalukaussi liigutasid sinna poole asjaolud:
1. paljudes majutuskohtades enam sellisel hilisel tunnil check-in´i teha ei saagi
2. odavamad kohad asusid kesklinnast kaugemal ning taksosõit sinna oleks kokkuvõttes sama kulukaks läinud (arvestades hilist tundi, poleks metrooga enam minu teada sinna pääsenud)
3. järgmisel hommikul tuli rongiga keskjaamast nagunii edasi liikuda, seega hosteli asukoht oli ideaalses kauguses.

Ma ei pidanud oma valikus pettuma – Ostello Bello Grande on parim hostel, kuhu ma oma elujooksul sattunud olen (isegi Austraalia omadega võrreldes)! Mul on kahju, et ma seal kauem ei viibinud. Minu hilisest saabumise ajast hoolimata, sain ma väga sõbraliku vastuvõtu osaliseks nii töötajate kui ka teiste peatujate poolt. Kuna kell oli hiline, tuli üsna varsti magama minna ning siinkohal kiidan nende valikut voodipesu osas. Lisaks heast materjalist voodipesule, olid seal ka uued ja korralikud madratsid, padjad ja tekid. Lisaks on nad korraldanud külastajatele tasuta toitlustuse.
lisainfo: http://www.ostellobello.com/

Järgmisel hommikul liikusin edasi Firenzesse. Pühapäeva hommiku ning ilusa ilma tõttu oli linn paksult rahvast täis. Mulle jäi mulje, et iga teine kohalik omab koera, last/lapsi ning on suitsetaja. Lisaks polnud neil kuhugi kiire, nad seisid keset tänavat, suitsetasid ning rääkisid omavahel juttu. Kõik tänavad oli selliseid inimesi paksult täis.
Minul seevastu oli kiire, sest mul oli vaid mõni tund, et näha maksimaalselt palju selles linnas ning järgmise rongiga edasi minna.
Järgmine peatus: Perugia.

Väga paljud turistid pole sellest linnast midagi kuulnud. Mina avastasin ka ta enda jaoks täiesti juhuslikult. Leidsin pildi internetist ning otsustasin – just seda ma Itaalias näha tahangi!

Peatusin 2 esimest päeva läbi Couchsurfingu leitud kohaliku juures, kes õpetas mulle väga kasulikke kokandusnippe, kuid siis läksin edasi hostelisse ning avastasin asju, mida ma muidu polekski näha saanud! Väga võimas oli käia mööda etruskide radasid ning samal ajal kohata ka uudseid tehnoloogilisi lahendusi.

Kohalikud linnad on sealkandis rajatud mäe otsa. Perugia raudteejaam asub all pool ning mäest üles viis minimetro. See on juhita kabiin, mis automaatse süsteemi abil viib reisijad mäest üles ning alla. Mul oli tunne nagu ma oleks lõbustusparki sattunud ning 90-minutit kehtiv pilet maksis vaid 1.50.

Hostelist nii palju, et peatusin Perugia vanalinna südames, seega asukoht oli väga hea. Hinnaks oli kodulehel reklaamitud sel ajal 16 eurot öö, kuid siis kohapeal selgusid kõikvõimalikud lisatasud voodipesu, käterättide ja kõikvõimalike teiste asjade eest.

Hostelit juhtinud noormees jagas aga väärtuslikke nõuandeid, milliseid läheduses asuvaid külasid ma kindlasti peaksin külastama. Tal oli õigus, need kohad on tõelised pärlid!

Spoleto – mäe otsast leidsin nii akvedukti kui ka pagariäri.

Spello – muinasjutuline küla, mis on lilli täis isegi detsembris.

Assisi – küla täis religiooni. Seal asub katedraal, mille järgi Paavst Fanciscus endale nime valis. Tuleb tõdeda, et ma lihtsalt ei viitsinud mööda neid turistile kohustuslikke punkte ringi käia. Kolasin hoopis mööda väikeseid tänavaid ning nautisin arhitektuuri.

Reisi lõpus tundsin, et ma olen väsinud sealsest kaootilisusest, sellest, et keegi peale itaalia keele muud ei räägi, saiast ja üksi olemisest. Üksinda olles ma nägin tõenäoliselt rohkem kui kellegagi koos reisides oleksin näha saanud, kuid neid muljeid tuli igal minutil niivõrd palju peale, et oleks tahtnud neid kellegagi jagada rohkemalt kui virtuaalselt. Tundsin, et 5 päeva oli täpselt paras selliseks rännakuks.

Peale seda reisi tunnen aga, et mind tõmbab sinna samasuguse jõuga tagasi. See oli täiesti kirjeldamatult võimas elamus. Kogu see ajalugu ning kunst on erakordne.

Viimasel päeval sõitsin rongiga Perugiast otse Milanosse. See reis kestis üle 6 tunni isegi läbi rongi akna sai imelisi kohti näha.

Milano keskjaamas asuvas postkontorist saatsin teele mõned postkaardid. Tuleb välja, et postkontori töötajad pole ümbrikutest kunagi midagi kuulnud ning neid ei müüda seal. Pole midagi, läksid siis ümbrikuta teele. Minu Inglismaale saadetud kaart ei jõudnud kunagi soovitud aadressile kohale, kuid Norra saadetud jõudsid küll probleemideta saajani.

Milanos viimase käiguna otsustasin metroo abiga säästa aega ning külastada kuulsat katedraali. Peale seda tunnen, et võin julgelt öelda, et mul on Milanos käidud ning rohkem ma seal midagi näha ei soovinudki.